dissabte, 17 de gener de 2009

El sentit comú.

Fa pocs dies anant amb el cotxe vaig escoltar per la ràdio l'increment del controls de distància i velocitat a la AP7. Mitjançant els controls de velocitat i vídeo-vigilància amb objectiu de controlar: Les distàncies de seguretat i en el tram en obres Salou-Vendrell. S'anuncia ara què en gran part ja esta conclòs i ja es pot circular amb la normalitat i velocitat per la què pagues per circular en un via ràpida de peatge.
Tot que la mesura no té comparació possible, amb la imbecil·litat, com bé s'ha referit en Noctas al seu blog de la velocitat a l'àrea metropolitana de Barcelona.

Ja porto dies irritat per l'augment d'un 6,5% en un tram d'autopista, Salou-Vendrell, aquest tram és un embús permanent tots els l'estiu degut a la manca d'alternatives, la conversió de l'A7 en autovia va a pas de tortuga i des de l'autopista estant no veig avanços significatius en el seu progrès, el tercer carril era una bona solució. Tan sols l'alternativa és, la A7 o N340 pels que la em patit en caloroses cues entre Comarruga i Tarragona. L'AP7 ha continuat sent de peatge, tot i què no complia els serveis per qual nosaltres
com usuaris hem pagat tot no gaudir d'ells.

Ara a més, pel nostre bé i la nostra seguretat sens coerceix a complir unes normes que tot i la manca de "control" la immensa majoria dels usuaris complim per una qüestió de sentit comú: Tan amb la velocitat com la distància de seguretat les anem variant per motius diversos. Desgraciadament, dubto que aquesta bondat, paternalisme i cura pel nostre bé; tingui gaire a veure tan sols amb la defensa de la seguretat dels usuaris.
Perquè les multes i sancions de trànsit són una de les poques accions de la administració en matèria de seguretat que tenen retorn a "la caixa negra"* de les arques de la administració pública.

1 comentari:

Tresinores ha dit...

Patètics! Jo a prop de casa tinc una incorporació mal dissenyada i que per culpa d’això hi ha una retenció constant. Mínim 5 minuts de crua cua per poder incorporar-te... En hores punta ni ho sé quan es pot trigar, però ja et pots imaginar la cua de cotxes quilomètrica.

I no cal dir que tots aquests cotxes amb el motor encès circulant a 0 Km/h és una bona quantitat de CO2 al cap de l’any. I que fan? Enlloc d’arreglar-ho, cosa que implica un cert interès i esforç, es limiten a reduir la velocitat i recaptar. Visca!