He estat uns dies fora de Vacances a Malta i he deixat el blog desatès i sense haver-me acomiadat com hauria.
Puc dir que a la meva Arribada a Catalunya puc constatar que res ha canviat en el pla polític, no hi ha sentència de TC ni res digne de menció tret dels "traspassos" de Rodalies i el Prat.
Parlem del Prat: De fet de la constitució de la nova societat gestora del Prat no crec que en deguem esperar un traspas que valgui la pena des de el punt de vista català. Després de que PP i PSOE estiguin d'acord no comparteixo l'optimisme del Govern de poder millorar-ho en la tramitació parlamentària, ni què el PSc tingui influència en la seva part gran el PSOE. Si he entès la proposta de Fomento la idea seria separar la gestió de la infraestructura del aeroports del tràfic aeri. Aquí tenim un problema perquè això vol dir que no canviarà res però ho remourem tot. Perquè la part important i sucosa què és que els aeroports competeixin per obtenir SLOTs, vols, freqüències i hubs perquè el Prat a l'hora de la veritat no sigui un aeroport subsidiari de Barajas en vols intercontinentals i Europeus, cosa que no canviarà.
La nova AENA aeropuertos serà una societat partida en tres divisions: Madrid, Barcelona i la resta. On l'Estat a Traves d'AENA conservara en exclusiva els dos trossos més sucosos i tindrà un 51% de poder de decisió en el consell i deixarà un 30% a Ajuntaments i governs autonòmics i 19% a Empreses. És a dir Generalitat i ajuntament de Barcelona poden parlar i discutir sobre temes menors i obtenir alguna concessió com les licències de botigues però en les coses realment importants manarà i decidirà AENA. Sobre els altres és deixarà una privatització major i suposo que entraran grans companyies espanyoles del ram de la construcció i probablement la logística Abertis. Serà una empresa deficitària però les empreses i entitats publiques podran tenir més autonomia.
Rodalies: Pel què he entès el que l'Estat ha transferit és el deute. La Generalitat no posseirà ni les vies ni les maquines, sols serà particip de la gestió infraestructura, es dir controlarà les tarifes, les reclamacions i la les freqüències lo últim ho trobo positiu. I El govern central sols cobrirà una part del deute i la resta recaurà en la Generalitat. Si hem de fer cas al conseller Nadal i esperar a un any que vagi millor anem malament perquè si és fa un traspàs és perquè representi immediatament una millora pel ciutadà.
Resum: A mi em fa pudor a gat per llebre al igual que el balanç dels aeroports presentat per AENA costa de creure que el Prat i Barajas siguin deficitaris a ser que hagin imputat una forta amortització al balanç de les noves infraestructures.
Israel nunca fue víctima
Fa 1 mes
6 comentaris:
Res, que continuen prenent-nos el pèl igualment...
Algú sortirà dient que aquests traspassos són una gran victòria per Catalunya i ja està... qui dies passa anys empeny...
Quan entendran que negociar amb Espanya és perdre el temps? Tots els esforços que gastem en això els podríem invertir en coses més profitoses, però és clar, per fer això primer cal que algú digui les coses clares i trenqui amb ells.
Ahhhh això dels sitema competencial és magnífic perquè permet als nacionalistes i també al Psc fer veure que lluiten per quelcom que després queda en fum. Gràcies al sistema competencial s'ha pogut dir tantes vegades - A madrid això, a madrid allò-. Jo crec que els polítics catalans es posen catxondos amb això de les competències perquè desvien el debat del seu punt central, és a dir, la independència.
Per cert el llibre és de Aleksandr Solzhenitsyn un dissident soviètic que va escriure també Archpielago Gulag. Un dels pocs que va tenir els collons de denunciar la farsa del sistema comunista i tota la merda que s'amagava darrera aquell estat idil.lic que tan s'opcupaven de vendre a l'exterior...llegeix-lo, de veritat, és un tio pistonut
Saludus crcak!!!
Dir-li traspàs a això em sembla un crim. Osti que ens passen una part dels trens, et passen els megàfons...
I al Prat jo no hi veig traspàs, l'ultima decisió la tenen a Madrid vull dir que...
A tots:http://www.catalunyaoberta.cat/index.php/continguts/view/editorial/3327
Hi han hagut traspassos molt profitosos com el traspas dels ports fets amb els pactes del Majestic que incloïen tant la gestió descentralitzada com la infraestructura.
Ens trobem que hem arribat a una fase on des de Espanya s'opina que s'ha anat massa lluny i cal posar o un topall o fins i tot recuperar espai.
Noctas: No ho crec les competències són una part vital i t'ajuden a gestionar el dia dia. De fet si tens els Aeroports catalans i els pots gestionar tu, desmuntant AENA i competint en els mercats globals, per tu ja eés un 5% de independència.
Un pas per al procés és demostrar que els propis catalans podem gestionar nos i fer ho millor que els espanyols; l'exemple són els ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies.
No obstant i enllaçant amb la resposta global crec que és moment de dir prou, ja què les intencions dels governs són limitar o recuperar el sostre competencial cedit i que cal encetar un procés de secessió amb els instruments democràtics al abast del poble.
Seguim igual que sempre, les decisions importants es segueixen prenen a Madrit. Qui no s'ho cregui que vagi a fer un tomb per la T1.
Qui no s'ho cregui que agafi un vol d'Iberia per una ruta Europea, vagis on vagis els teus vols passen per Barajas.
Publica un comentari a l'entrada