diumenge, 4 de novembre del 2007

La Xapussa Iberica.

Aquest relat sembla de la alta velocitat Ugandesa però, no ho és. Es el passat a casa nostra. I ens fa caure la vergonya davant tot el món desenvolupat.

Un cop més el ministeri de Fomento Ha demostrat la seva gran capacitat per fer "Chapuzas" , quina paraula tan castissa i Espanyola i sense traducció a altres llengües, amb una obra digna de Pepe Gotera i Otilio. No se qui va ser el gran geni que va tanir la idea de entrar a barcelona pel Llobregat, com tothom sap sense ser cap expert en el tema, la llera d'un riu i un delta tenén un sòl arenós. Per tant inestable.
CiU va intentar el 2002 en les negociacions estant en la Generalitat que L'AVE passés pel corredor del Vallès. La principal via de comunicació Sud-oest-Nord-est de Catalunya entre les Serralades Litoral i prelitoral amb un servei de Llençadores de rodalies cap Barcelona i cap al Prat. Certament en perspectiva podem dir què després del què s'ha vist en perpectiva. Hauria estat la millor opció. A més de menys costosa econòmica i socialment.
Per desgràcia Tant els alcaldes del Baix Llobregat, com l'Ajuntament de Barcelona (barons del PSC o tripartits i ICV al Prat), i el Ministeri de Foment volien què l'AVE, Llavors dirigit per Álvarez Cascos (PP), entrés triumfalment a Barcelona pèl litoral. i CiU va haver de Baixar del Burro i acceptar la entrada del AVE i què aquest no passes pel Vallès.
Ara és la hora de veritat, el projecte ha tirat endavant causant esquerdes i molèsties als veins al seu pas pel Prat de Llobregat fou el gran avís del què anava a passar, esquerdes a les cases, el sòl ja avisava però la Ministra Magdalena álvarez (PSOE) tirà endavant. I exigeix anar amb pressa a les empresses, les eleccions s'acosten i s'ha de inagurar a tota costa. No important li possar en perill la Sagrada Familia, primer al Febrer, abans de les eleccions locals, després al desembre. I mentrestant les incideixes se succeixen.
Tot els problemes provocats als usuaris de rodalies, què no haurien passat de passar pèl Vallès, és multipliquen. I arriben les inversions a última hora a rodalies amb un munt d'anys de retràs i insuficients.
Llavors ariben les cessacions de responsables de RENFE i el enviament del senyor Morlan a Barcelona i la "chapuza" no s'arregla i el servei empitjora cada cop per als usuaris. Les incideixes no milloren i finalment un altra "Chapuza Iberica" talla rodalies i els FCG, què almenys funcionen bé, al afectar un pilar d'un tunel.
Deixant els usuaris amb un servei d'autobussos per fer un trajecte una hora més llarg i cobrint el servei amb autobussos andalussos, que desconeixen el trajecte, provocant un caos circulatori per la gent que ara agafa el cotxe. Ho empitjoren encarà més amb un càrril bus, que pren espai als altres vehicles i congestiona encarà més les vies.
No vui veure com quedarà la nostra imatge en el Barcelona meeting point. Davant tot d'ejecutius de paissos on les coses van bé.
Per cert la ministra no dimiteix i no la cessen. I els reponsables polítics catalans miren més per qüestions de partit protegint la ministra que pels seus governats.
Com es deia abans Europa acaba als Pirineus.

Per cert actualitzo les molèsties dels tall del servei de rodalies: Un mes de tall per a rodalies i quatre pels FCG i uns 200 milions de costos com ha calculat per la patronal.

1 comentari:

Francesc Robert ha dit...

Company Josep,

M'agrada que fotis canya a aquests temes que tan ens capfiquen. Per cert, el teu bloc està molt bé.

Cesc